.

Cara Membuat Situs Iklan Baris

Wednesday, 6 January 2016

#1 Kembali Pulang


Ramai merungut tentang hidup.
bersyukurlah je lah kau masih hidup.
Ubah hari ni lagi baik. 

Kau kata Tuhan tak adil.
Kau hidup saat ni pun dah cukup baik.

Kau kata Tuhan memilih.
Orang lain kaya, kau tak.
Kau tahu "luar dalam" hidup dia macam mana?
berhempas pulas dari pagi ke petang.
Kau? Ya, engkaulah.
Kau buat apa?
Lepak, gosip sana sini tak tentu hala pagi petang siang malam.
Lepastu, kau nak cakap Tuhan tak adil? 
Heh.
Cermin diri sendiri.
Kau siapa?
Dia yang kau cakap tu, Dia Maha Berkuasa.

Hidup nak lama,
takut mati,
tapi tikar sejadah tak bersentuh.
Nak buat cukup syarat, kau sentuh je sejadah tu.
solat tak pun. 
Pergh perangai.
Pandai kau buat wayang dunia.

Kau dabik dada rasa kau boleh capai syurga.
Kau rasa semua yang kau ada kat dunia boleh bawa dalam tanah nanti?
huh. dusta. itu semua dusta.

Dah dah la tu.
Masa suntuk dah.

Apa yang suntuk?

Suntuk nak KEMBALI PULANG...        (adibarusli)



p/s: tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun mati:)

5 comments:

  1. kembali kepada Dia, dapat semua :)

    ReplyDelete
  2. moga kita kembali padaNya dalam fitrah yg suci....amin....

    ReplyDelete
  3. tq sudi follow
    singgah n follow u back

    ReplyDelete
  4. Susah nak puaskan hati manusia.

    ReplyDelete
  5. Dugaan idup di dunia nie..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Labels

2016 (2) 2017 (5) affiliate (2) agent (2) agro (1) alhamdulillah (1) aurat wanita (2) batu 10 (1) berasap (1) Berita (1) biarkan cita tersenyum lagi (1) birthday (1) biskut (1) blogger (32) bloglist (1) brownies (1) campak (1) cari makan (1) coklat (1) contest (7) cornflakes (1) crunchy (1) dapur (1) duit (1) elise (1) environmental (1) erti (1) family (4) farm (1) festival (1) final year (3) food (1) foodporn (3) games (1) giveaway (11) gold (1) graduate (1) graduation (1) hadis (1) hantaran (1) hantu (1) happily (3) hati (4) heat (1) hectic sem (1) hitam (1) holiday (1) homemade (1) homesick (1) hunting (1) income (1) insidious 3 (1) issues (1) jalan-jalan (1) jana (1) jejari (1) karya (1) kuih (2) kuih raya (1) laboo (1) labu (1) life (1) maal hijrah (1) madu (1) makan (1) Malaysia (6) MATHAF (1) melancong (1) memori (1) mengumpat (1) moral values (5) motivation (1) movie (1) mudah (4) murah (1) negeri (1) nestum (1) newspirit (1) nikah (2) nutella (1) ogos (1) pantai (1) pelajar (1) pencarian (1) perihal (2) pinterest (1) pizza (2) port dickson (2) pray (1) produk kecantikan (1) PTPTN (1) puasa (1) puisi (2) ramadhan (1) rangup (1) raya (2) recipes (1) resepi (3) review (3) rezeki (3) rindu (1) roti (1) salam-bersalaman (1) sambutan (4) SEA (1) segment (14) sekepala (1) semasa (5) sembilan (1) SHARES (8) shout out (1) simplehijab (2) skincare (1) spend (1) sports (1) stroke (1) student (1) SUKAN (1) tabarruj (1) tag (2) telemovie (1) tempat (1) terkini (1) thailand (1) time (1) TIPS (3) top-up (1) Tuhan (8) usm (1) vacay (1) wanita (5)